EDUKACIJE ZA STRUČNJAKE

Feralić je mjesto podrške za stručnjake koji rade s djecom: logopede, edukacijske rehabilitatore, psihologe, učitelje, odgojitelje. Organiziramo edukacije domaćih i stranih stručnjaka, a u ponudi imamo niz edukacija koje vode stručnjaci iz Feralića.

Dugogodišnja suradnja s vrtićima u Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji dovela je do kreiranja brojnih predavanja i radionica temeljem jasno artikuliranih potreba odgojitelja.

KOMUNIKACIJA S OBITELJIMA DJECE S RAZVOJNIM ODSTUPANJEM

  • Stvaranje partnerskog odnosa s roditeljima
  • Kvalitetan razgovor (i kvalitetan sukob)
  • Kako prenijeti poruku koji nitko ne želi čuti?

SOCIJALNA INTERAKCIJA

  • Kako poticati socijalnu interakciju s jednim djetetom?
  • Kako poticati socijalnu interakciju s vršnjacima u skupini?
  • Mogu li vršnjaci biti pomagači djeci s teškoćama?

MOTORIČKI RAZVOJ DJECE S RAZVOJNIM ODSTUPANJEM

  • Rani motorički razvoj - miljokazi
  • Kako omogućiti djetetu pravilan razvoj motorike i senzorne integracije?
  • Kako kretanje pospješuje učenje?
  • Što s djecom koja su motorički nemirna?
  • Što s djecom koja su motorički neorganizirana?

POTICANJE RAZVOJA FINE MOTORIKE I GRAFOMOTORIKE

  • Kako poticati finu motoriku?
  • Kako poticati grafomotoriku?

POTICANJE SAMOSTALNOSTI

  • Analiza svakodnevnih zadataka
  • Pružanje podrške i smanjivanje podrške
  • Primjeri: pranje ruku, samostalno hranjenje, pijenje iz čaše, izuvanje i obuvanje, skidanje i oblačenje jakne, čekanje

KAKO POTICATI DJECU S TEŠKOĆAMA KOMUNIKACIJE (3 radionice)

  • Rani komunikacijski razvoj
  • Kako se komunikacija događa?
  • Kako prepoznati da dijete ima komunikacijske teškoće?
  • Što kad dijete ima komunikacijske teškoće?
  • Podešavanje okoline?
  • Slijeđenje djeteta
  • Govorno-motoričke igre
  • Stvaranje socijalnih i verbalnih rutina
  • Potpomognuti oblici komunikacije

POTICANJE JEZIČNO GOVORNOG RAZVOJA (2 radionice)

  • Rani jezično-govorni razvoj
  • Odstupanja u jezično-govornom razvoju
  • Kako razgovarati s djecom da bi se učinkovito poticalo razumijevanje?
  • Kako poticati jezični i govorni razvoj djece?
  • Kako djeca usvajaju strani jezik u školi stranih jezika (ili uz pomoć televizije), a kako usvajaju jezik kada je obitelj višejezična?
  • Što kada ne razumijemo djetetov govor ili dijete nepravilno izgovara glasove (kada reagirati i što učiniti)?
  • Što kada dijete ne može razumjeti priče, zapamtiti pjesmice i nove pojmove, izražavati se gramatički pravilnim rečenicama?

PJESMICE UZ POKRET

  • Kako pjesmicama poticati komunikaciju?
  • Kako pjesmicama poticati bolje jezično razumijevanje i govor?
  • Kako pjesmicama poticati motoriku, koordinaciju, svijest o vlastitom tijelu i prostoru?

VIZUALNA PODRŠKA

  • Zašto vizualna podrška pomaže djece s razvojnim teškoćama?
  • Kako izrađivati materijale?
  • Kako koristiti vizualnu podršku?
  • Vizualna podrška i komunikacija

POTICANJE VJEŠTINA HRANJENJA

  • Povezanost oralno-motoričkih vještina, vještina hranjenja i govora
  • Zašto je važno rano poticati pravilne vještine hranjenja?
  • Kako postupati s djecom koja su izbirljiva i odbijaju hranu?
  • Kako postupati s djecom koja piju na bocu?
  • Što s dudom varalicom?
  • Kako postupati s djecom koja jedu samo kašastu hranu?
  • Uloga četkice za zube nije samo čišćenje zuba

NEPOŽELJNA PONAŠANJA I ODGOJNI IZAZOVI DJETETA S RAZVOJNIM ODSTUPANJEM

  • Kako interpretirati, pratiti i smanjiti nepoželjna ponašanja?
  • Kako postavljati pravila djeci s razvojnim teškoćama?
  • Kako pomoći djetetu da razumije pravila?
  • Kako dozirati NE?
  • Mora li biti uvijek po mom i zato što ja tako kažem?
  • Kako učiti dijete fleksibilnosti?

ULOGA EKRANA U RAZVOJU DJETETA

  • Koliko dugo mala djeca mogu gledati televizor?
  • Potiče li Baby TV razvoj djeteta?
  • Što je s ostalom modernom tehnologijom?
  • Kako prekomjerna izloženost ekranima djeluje na razvoj djeteta?
  • Što umjesto ekrana?

POTICANJE EMOCIONALNO-SOCIJALNOG RAZVOJA

  • Kako pomoći djetetu da prepoznaje i razumije svoje emocije?
  • Kako pomoći djetetu da razumije emocije drugih?
  • Što su to socijalne priče i kako ih koristiti?

POTICANJE PAŽNJE

  • Pažnja kao preduvjet učenja i razvoja
  • Kako pomoći djetetu da usmjeri i produži svoju pažnju?
  • Kako omogućiti fluentno prebacivanje pažnje s aktivnosti na aktivnost?

POTICANJE OPĆEG RAZVOJA DJETETA

  • Kako se ophoditi s djecom s razvojnim odstupanjima?
  • Uloga dnevne rutine i rituala u vrtićkom životu
  • Uloga igre
  • Uloga pričanja priča
  • Uloga brojalica i pjesmica
  • Kako ohrabrivati uspješno rješavanje problema?
  • Što kada nam se čini da dijete odstupa u razvoju? Kako razgovarati s roditeljima?

POTICANJE REGULACIJE PONAŠANJA

  • Što je regulacija ponašanja
  • Poticanje regulacije ponašanja djece u dobi 0-3 godine
  • Poticanje samoregulacije u dobi 3-7 godina

SPREMNOST ZA ŠKOLU 1

  • Predvještine čitanja i pisanja kao preudvjet uspješnog svladavanja čitanja i pisanja
  • Kako poticati predvještine čitanja i pisanja

SPREMNOST ZA ŠKOLU 2

  • Kako poticati razvoj predmatematičkim vještina?
  • Kako poticati grafomotoričke vještine?
  • Kako poticati samostalnost djeteta?

POTICANJE PREDMATEMATIČKI VJEŠTINA KROZ UPORABU NUMICONA

  • Upotreba Numicona u razvoju predmatematičkim predvještina: razumijevanje količine do 10 i odnosa među količinom,povezivanje količine s brojevima.

POTICANJE MATEMATIČKI VJEŠTINA KROZ UPORABU NUMICONA

  • Upotreba Numicona u učenju zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja

Trajanje radionica: 90 minuta
Cijena: NA UPIT
Na sve radionice plaćaju se dodatno putni troškovi u iznosu od 2 kune po kilometru