DJEČJA GOVORNA APRAKSIJA: DIJAGNOZA I TRETMAN
Feralić d.o.o. vas poziva na TalkTools radionicu
Dječja govorna apraksija: dijagnoza i tretman
Childhood Apraxia of Speech (CAS): Diagnosis and Treatment Combo Pack
petak, 23.09. i subota, 24.09.2022.
Radionica se održava na ENGLESKOM jeziku!
O RADIONICI
Ova radionica sastoji se od dva dijela. Prvi dan će se govoriti o dijagnostici i razlikovanju govornih poremećaja, a drugi dan o terapijskim tehnikama.
1. dan
Dječja govorna apraksija - prvi dio: Kako početi? Diferencijalna dijagnoza i najbolja praksa u planiranju terapije
Renee Roy Hill govorit će o procjeni i terapijskim strategijama koje se preporučuju za klijente s dijagnozom govornih poremećaja. Tijekom prvog dana usmjerit ćemo se na diferencijalnu dijagnostiku kako bi se razlučili klijenti s dječjom govornom apraksijom (DGA) od onih s ostalim govornim poremećajima te ustanovili preporučeni terapijski pristupi u slučajevima kad je dječja govorna apraksija primarna dijagnoza. Ponekad klijenti s dijagnozom ili sumnjom na DGA u početku ne reagiraju na terapijske tehnike ili ne zadovoljavaju kriterije za primjenu tehnika koje su temeljene na govornom planiranju cijele riječi koristeći primarno auditivnu i vizualnu povratnu informaciju. Također, mogu imati i teškoće praćenja/sudjelovanja u terapiji onoliko vremena koliko je potrebno da bi te tehnike dale rezultate, teškoće glasovne imitacije ili možda nemaju dovoljno usvojenih konsonanata i vokala za daljnji rad.
Tijekom edukacije govorit će se kako pristupiti nekim od ovih složenih poteškoća kao preduvjet poticanju motoričkog govornog planiranja riječi i rečenica. Renee je osmislila taktilni pristup u radu s ovim klijentima te će govoriti o razlici između fonetskog pozicioniranja i ne-govornih oralno-motoričkih vježbi. Njezin pristup je sustavan i hijerarhijski organiziran, od jednostavnijeg ka složenijem te se koriste dodatni senzomotorički poticaji kako bi se pristupilo motoričkom sustavu. Sudionici će naučiti kako iz ovih aktivnosti koje Renee smatra preduvjetima u terapiji prijeći na aktivnosti koje se uobičajeno preporučaju u terapiji govorne apraksije. Govorit će se o klijentima s dijagnozom autizma, sindromom Down i svim poremećajima koji utječu na tonus i pred-verbalne vještine.
Edukacija će:
- Definirati obilježja raznih govornih poremećaja.
- Usporediti obilježja svakog govornog poremećaja u svrhu diferencijalne dijagnoze.
- Omogućiti sudionicima razumijevanje činjenica koje je potrebno uzeti u obzir kada se ustanovi dvostruka dijagnoza.
- Razmotriti trenutno dostupne testove za procjenu koju pomažu u diferencijalnoj dijagnostici govornih poremećaja.
- Prikazati trenutnu literaturu i preporučene terapijske pristupe za DGA. Navedena literatura se neće posebno podučavati, ali će se dubinski analizirati kako bi se sudionicima omogućile bolje vještine donošenja odluke za svakog klijenta.
- Definirati fonetsko pozicioniranje i na koji način se razlikuje od ne-govornih oralno-motoričkih vježbi.
- Osigurati strategije za planiranje i provođenje multi-modalnog motoričkog govornog programa.
2. dan
Dječja govorna apraksija – drugi dio: Senzomotorni pristup radu s motoričkim govornim poremećajima i dvostrukim dijagnozama: Tehnika
Kroz povijest, kliničari su podučavani kako razvijati i poticati govor modelirajući (gledaj mene, radi što i ja). Većina terapijskih tehnika, bez obzira na dijagnozu koju klijent ima, oslanja se na ovu metodu i mnogi klijenti dobro napreduju. Ipak, postoji mnogo klijenata koji ne mogu ispraviti izgovor samo uz pomoć auditivnih i vizualnih znakova. Ti klijenti s „poremećajima oralnog pozicioniranja“, termin koji su osmislile Sara Rosenfeld-Johnson i Diane Bahr kako bi opisale klijente koji ne mogu ispraviti izgovoru koristeći samo auditivne i vizualne znakove, često ne napreduju kako bi mi željeli. Ovi klijenti mogu imati koristi od multi-senzornog pristupa koji sadrži taktilnu stimulaciju temeljenu na fonetskom pozicioniranju artikulatora i teoriji motoričkog učenja. Na predavanju će biti govora o tome kako i kada senzomotorni pristup može biti od koristi. Ova načela i tehnike mogu se primijeniti u radu s različitim klijentima koji imaju govorne poremećaje kao i s onima koji imaju dvostruke dijagnoze (npr. oralno-motorički poremećaj i apraksija, dizartrija i Down sindrom, autizam i apraksija). Sudionici će naučiti kako je stabilan motorički sustav ključ govornog razvoja i temeljna vještina potrebna za svaki glas. Govorit će se o motoričkom razvoju i njegovom utjecaju na procjenu i terapiju.
Edukacija će:
- Prikazati motorički sustav kao preduvjet za urednu produkciju glasova
- Prikazati terapiju oralnog pozicioniranja kao moderni produžetak teorije fonetskog pozicioniranja
- Raspraviti o dvojnim dijagnozama
- Dati pregled važnih komponenti u procjeni motorike govora kako bi uključili osjetilni i motorički sustav kada se daje dvojna dijagnoza kao npr. apraksija i dizartija/teškoća oralno-motoričkog pozicioniranja
- Podučiti sustav „bottom up“ govorne produkcije
- Podučiti poticanje vokalizacije na zahtjev
- Prikazati korištenje alata ili taktilnog poticaja za olakšavanje motoričkog govornog planiranja
- Podučiti sudionike terapijski pristup u kojem se koriste tehnike za poticanje motoričkog slijeda aktivnosti koristeći „bottom up“ pristup, npr. kada klijent nije u mogućnosti vokalizirati na zahtjev i ima usvojen ograničen broj fonema
- Raspravljati kako se ovaj pristup koristi kao dodatak trenutnim terapijskim tehnikama
CILJEVI RADIONICE
1. dan
- Definirati govorne poremećaje i steći znanje o njihovim obilježijima.
- Naučiti glavna obilježja dječje govorne apraksije.
- Razumijeti kakvu procjenu motorike govora odabrati ovisno o vještinama klijenta.
- Naučiti više o terapijskim tehnikama za dječju govornu apraksiju koje preporučuje ASHA – American Speech and Hearing Association, a koje su utemeljene na istraživanjima.
- Naučiti kada fonetsko pozicioniranje / senzomotorni pristup može biti koristan i kako uključiti trenutne tehnike koje se preporučuju u terapiji dječji govorne apraksije.
- Prikazati hijerarhiju rada prilikom podučavanja klijenta, od vokalizacije na zahtjev do verbalne komunikacije
- Razumjeti kojim postupcima bi se trebalo baviti prije dijagnosticiranja dječji govorne apraksije ili rada na motoričkom planiranju govora.
2. dan
- Definirati ciljeve terapije motorički utemeljenog pristupa.
- Razumjeti uloge mišićnog sustava za jasnoću govora.
- Naučiti kako su poremećaji oralnog pozicioniranja i terapija oralnog pozicioniranja povezani s jasnoćom govora.
- Otkriti koje komponente procjene pomažu u prepoznavanju poremećaja oralnog pozicioniranja u govoru.
- Usvojiti senzomotorne tehnike za podučavanje klijenta vokalizaciji na zahtjev.
- Primijeniti tehnike fonetskog pozicioniranja koristeći alate i poticaje kako bi se povećao broja usvojenih fonema i ciljano tretirale prisutne artikulacijske pogreške.
- Smjernice za odlučivanje kada koristiti taktilne tehnike za poticanje fonetskog pozicioniranja i kako postepeno smanjivati njihovu upotrebu.
PREDAVAČICA
Renee Roy Hill pruža usluge procjene i planiranja rada za odrasle i djecu s teškoćama oralnog pozicioniranja, hranjenja i oralno-motoričkim teškoćama više od 17 godina. Vlasnica je privatne prakse Crossroads Therapy Clinic u New Braunfels, TX i članica TalkTools-ovog tima za predavanja. Renee predaje na kongresima ASHA-e i završila je brojne edukacije vezane uz govor, oralno-motoričke teškoće, hranjenje, apraksiju, teškoće senzorne integracije, Hanen edukacije, NDT edukaciju, TAMO terapiju i PROMPT. Osmislila je TalkTools Schedule Bord Kit, ko-autor je programa Ice Sticks i autor je Apraxia programa.
Članak:
Merkel-Walsh, R., and R. Roy-Hill. "Using tactile techniques to improve speech clarity in children with childhood apraxia of speech." ASHA Annual Convention, Orlando, FL. 2014.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1545/7007/files/ASHA_Poster_2014_RRH_RMW.pdf?10942710198517845738
KOME JE NAMIJENJENA RADIONICA?
Radionica je namijenjena logopedima.
KADA I GDJE?
petak, 23.09.2022. i subota, 24.09.2022.
Multimedijalna dvorana Sveučilišta u Zadru, Novi kampus, Ulica dr. Franje Tuđmana 24i
KOTIZACIJA
Broj sudionika na radionici je ograničen.
Kotizacija za sudjelovanje na radionici iznosi 2.900 kn / 384,90 eura, a uključuje pisane materijale, materijal za praktikum, hranu i piće tijekom pauza (4 pauze) i 2 ručka.
Praktikum uključuje:
- Apraxia program (vrijednost 570kn)
- mjehuriće
- slamke za puhanje mjehurića
- 1 toothies spužvicu
- 1 špatulu
- 1 jednokratne rukavice
Radionica je popunjena. Možete se prijaviti za listu čekanja
te ćemo Vas obavijestiti ukoliko se oslobodi mjesto.
SMJEŠTAJ SUDIONIKA
Sudionici sami rezerviraju i plaćaju smještaj.
ZA SVE DODATNE INFORMACIJE KONTAKTIRAJTE NAS NA
091 900 44 01 – Matea Jović, mag.logoped
PROGRAM RADIONICE
petak, 23.09.2022.
8:30-12:00h
- Uvod i pregled edukacije
- Određivanje trenutnih definicija i karakteristika govornih poremećaja: poremećaj izgovora, fonološki poremećaj, dizartrija, dječja govorna apraksija, poremećaj oralnog pozicioniranja, oralno-motorički poremećaj
- Pauza 15 minuta
- Alati za procjenu za diferencijalnu dijagostiku
- Trenutne terapije za dječju govornu apraksiju utemeljene na istraživanjima – za koga se preporučaju i što podučavaju?
12:00-13:00 pauza za ručak
13:00 – 16:00h
- Kada raditi na fonemima, a kada na slogovima i riječima?
- Terapija oralnog pozicioniranja vs. ne-govorne oralno-motoričke vježbe – u čemu je razlika?
- Pauza 15 minuta
- Terapija oralnog pozicioniranja – kada, tko, gdje? – upotreba alata za olakšavanje fonetskog namještanja
- Primjeri slučajeva
- Pitanja i odgovori
subota, 24.09.2022.
8:30h – 12:00h
- Uvod i pregled predavanja
- Određivanje terapijskih ciljeva za motoričke govorne poremećaje
- Pauza 15 minuta
- Pregled glavnih sastavnica prilikom procjene motorike govora s ciljem razvoja terapijskog plana
- Terapijske mogućnosti i dvojna dijagnoza: a. Dječja govorna apraksija s oralno- motoričkim poremećajem/dizartrija
- Govor kao sustav
12:00-13:00 pauza za ručak
13:00h-16:00h
- Tehnike za podučavanje fonacije i vokalizacije na zahtjev
- Korištenje alata za fonetsko oblikovanje
- Terapija oralnog pozicioniranja: kada i zašto – dvostruke dijagnoze
- Pauza 15 minuta
- Terapija oralnog pozicioniranja – korštenje alata i manualnih znakova za poticanje motoričkog pokreta u govoru
- Što s klijentima koji još ne imitiraju?
- Pitanja i odgovori