RADIONICA SAMOREGULACIJE

Samoregulacija je složena vještina koja ima važan i dalekosežan utjecaj na učenje i dobrobit pojedinca kroz cijeli njegov život. To je vještina koja se uči od samog rođenja. Moglo bi je se usporediti s upravljanjem nekim složenim sustavom s komandne ploče koje dijete od ranog djetinjstva polako uči preuzimati od skrbnika. U početku roditelji u potpunosti kontroliraju, primjerice umiruju uznemireno dijete. Kako dijete raste, roditelj prirodno sve više računa na djetetove sposobnosti da se samo umiri. Kao što nije dobro pustiti novorođenče da plače kako bi se naučilo umiriti (a zapravo samo nauči da skrbnik nije dostupan) isto tako nije dobro djetetu koje ima tri godine nuditi dudu varalicu kad zaplače.

 

 

Kako definirati samoregulaciju?

Samoregulacija je vještina upravljanja ponašanjem, pažnjom i emocijama u cilju učinkovitog postizanja planiranog cilja. Malo dijete je impulzivno i živi u potpunosti u sadašnjem momentu, ne planira, ne postavlja ciljeve i pri tome ne usklađuje svoje ponašanje da bi postupno došlo do nekog svog planiranog cilja. Ono nema vještinu odgode želje, ne zna čekati, ne zna uskladiti svoje ponašanje sa zahtjevima socijalne okoline. Ali postupno uči. Da bi učenje bilo učinkovito i da bi dijete s vremenom steklo kompetencije i upravljalo svojim ponašanjem potrebna mu je koregulacija skrbnika. Pri tome je važno da je skrbnik sam dobro regulirana osoba i da zna adekvatno reagirati kada je potrebno dijete voditi da uskladi svoje ponašanje s uvjetima i zahtjevima okoline. Dapače, jedna od važnijih zadaća roditelja je da djetetu pruže strukturu i usmjeravanje i sve ono što jednom riječju nazivamo odgoj.

 

Desetljeće ili dva ranije roditelji su odgajali djecu na autoritaran način i zahtijevali su od djece apsolutnu poslušnost. Odrasli ljudi odgajani na takav način često znaju reći da su unatoč tome „dobro ispali“, a svejedno odgajaju djecu na potpuno drugačiji način, što nam daje naslutiti da i nisu kao djeca bili zadovoljni. Moderno roditeljstvo je u velikoj mjeri obilježeno permisivnim odgojem koji rezultira potpunim nedostatkom reguliranosti (suradnje, smirenosti, poštivanja dogovorenih pravila). Mogu li se djeca odgajati tako da osjećaju voljeno, a da ipak surađuju i poštuju društvena pravila? Odgoj koji podrazumijeva, kako ga obiteljski terapeut Jesper Juul zove ravnopravno dostojanstvo, obilježen je nježnim, ali čvrstim roditeljskim vodstvom i pružanjem podrške djetetu da sve više uči regulirati svoje ponašanje.

 

 

U rujnu započinjemo novi ciklus od 3 radionice za roditelje (bez djece) "Regulacija emocija, pažnje i suradnje mog djeteta“.

 

Svaka radionica trajat će 90 minuta (sat i pol) u maloj grupi roditelja.

 

Voditeljica radionica je Dijana Miočić, edukacijska rehabilitatorica i specijalistica rane intervencije.

 

Cijena je 150 eura za cijeli ciklus po paru roditelja.

 

Link za prijavu: https://forms.gle/kc2eTgYpuotfjdBRA