Online podrška

Što roditelji kažu o online podršci koju pruža tim Feralić?

"Zbog epidemije nismo mogli odvesti naše dvogodišnje dijete na obradu. Obratili smo se telefonski rehabilitatorici Dijani te joj iznijeli naše teškoće u komunikaciji s djetetom i dobili niz stručnih uputa i vrlo korisnih savjeta kako poticati naše dijete. Nakon poslanih kratkih snimki smo na direktan i praktičan način dobili upute na što trebamo obratiti veću pažnju te koji dio obogatiti za poticanje komunikacije. U vrlo kratkom vremenu došlo je do prvih uspješnih rezultata što nas je kao roditelje vrlo ohrabrilo."

"Čuli smo se putem WhatsApp video poziva. Bilo nam je jako ugodno iskustvo iz udobnosti svog doma dobiti stručno mišljenje i uputu kako vježbati s našim frajerom. Iznimno je motiviran, radimo vježbice svaki dan i radujemo se daljnjoj suradnji."

"Ova podrška mi puno znači, kao da nismo sami!"

"Koristimo usluge Feralića već dugo, uz odličnu suradnju. Online podršku smo sami zatražili  kako bi nastavili rad  s djetetom i u ovoj novoj situaciji, dobili smo je vrlo brzo, a za sva naša pitanja i nedoumice je tu teta Tamara. Naše iskrene preporuke!"

"Nama je online savjetovanje pomoglo da dobijemo uvid u problem i da se naše nedoumice, brojna pitanja i strah stave pod kontrolu. Analizom snimki iz svakodnevnog života dobili smo stručne savjete kako se obraćati djetetu i olakšati mu i pomoći u namjeri da se problem riješi jer mi roditelji s djetetom provodimo najviše vremena i stoga je bitno znati kako to iskoristiti u svakodnevnim situacijama. Meni je osobno Dijana unijela potreban mir i svojim savjetima nas uputila u pravom smjeru."

"Jako nas je razveselilo kad smo čuli da je Feralić spreman krenuti s online savjetovanjem. Tehnički ništa zahtjevno, sve se može odraditi i preko mobitela. Što se tiče kvalitete usluge ona je na istom (najvišem) nivou kao i kad smo odlazili na terapije, samo što sada logopedinja Lea ne piše u našu bilježnicu već sve pošalje mailom. Zahvaljujući njenom načinu rada, odnosu kojeg s lakoćom uspostavi s djetetom, moj dječak je jako napredovao i na tome smo joj svi jako zahvalni, a on i dalje s nestrpljenjem iščekuje njihov ponovni online susret."

"Online podrška s tehničke strane je vrlo jednostavna za upotrebu i dijete se vrlo brzo navikne na komunikaciju preko ekrana. Ono što je dobro je da stručnjak ulazi u naš život unutar kuće gdje mi obavljamo  svoje aktivnosti dnevnog života. Daje nam smjernice te bolje uviđa probleme s kojima se nosimo te ispravlja i potiče nas na promjene. Jako smo zadovoljni s ovakvim načinom rada jer su rezultati vidljivi."

"Podršku smo dobili telefonskim putem, te slanjem slika i videa preko Whatsapp-a. Dijana je ugodan sugovornik i ulaže trud upoznati našu obitelj i promatrati što se kod nas događa, nije svaka obitelj ista. Daje nam ono što roditelj treba, uz primjere vježbi i zadataka, ponajviše stručna pomoć. Razmišljam o rečenom i preporučenom, nastojim to implementirati i kad osjetim da malo mi hlapi poželim se opet čuti s tetom Dijanom."

"Mi smo prezadovoljni kako funkcionira online savjetovanje, djeca su oduševljena i što je najvažnije kontinuitet vježbanja nije prekinut. Sve pohvale timu Feralić."




Kako bismo doprli do onih koji nas trebaju i tim Feralića pruža online usluge savjetovanja i terapije. One su u ovoj situaciji jedina mogućnost. Nadamo se da neće ostati dugo tako, ne samo zato što ništa ne može zamijeniti osoban kontakt djeteta i roditelja s njihovim terapeutima, nego i zato jer se bojimo da sav trud oko odvlačenja male djece od ekrana sada biva kompromitiran. Najvažnija dimenzija opasnosti od ekrana često se ne skriva u tome da su nam mala djeca previše pred ekranima, nego i u tome da smo mi odrasli često previše na ekranima i da smo djeci nedostupni. Trenutna situacija pogoduje i jednom i drugom. I zato, koliko god nam online podrška sada u ovom trenutku zaista treba, pozivamo na pojačan oprez i razumno korištenje jer je šteta koja će ovoj civilizaciji donijeti pretjerano korištenje tehnologije iz dlana vjerojatno veća od one koju će joj donijeti koronavirus. Naravno, to još ne znamo, ali ta vjerojatnost ne zvuči ludo i zašto ne bismo učinili sve što možemo da smanjimo rizik.


O toj temi stručno i argumentirano piše neuroznanstvenik i psihijatar Manfred Spitzer u knjizi Digitalna demencija (Kako mi i naša djeca silazimo s uma) (naklada Ljevak, 2018.) koju preporučujemo svima koji se bave odgojem i podučavanjem djece. Donosimo jedan citat iz knjige:


"Mozak odrasle osobe bitno se razlikuje od mozga djeteta, koji je u razvoju. Tu jednostavnu činjenicu zaobilaze praktički svi „stručnjaci“ koji se očituju o temi digitalnih medija na području obrazovanja.


Djeca uče zamjetno brže od odraslih. Moraju jer ne znaju još ništa i moraju brzo upoznati svijet. U isti mah moraju biti i točna. To je moguće samo ako se u početku uči brzo, a nakon toga polagano. Zato odrasli uče vidno sporije od djece i u skladu s time za proces učenja u djece ne vrijede ista pravila kao za odrasle. Utoliko je investiranje u obrazovanje najopravdanije u dječjim vrtićima.


Trećina našeg mozga zadužena je za to da pokrećemo svoje tijelo, to jest da u svijetu djelujemo, dakle da se aktivno uključimo u njega, a ne da ga samo pasivno uzimamo a znanje.


Već izraz „“s/u“hvatiti“ upućuje na značenje ruke kod učenja. Prsti su pogodni za brojanje, naposljetku i zato što su „gipki“: za razliku od drugih primata, koji na rukama hodaju ili se uz pomoć njih penju, ljudima uspravan hod omogućuje slobodu u korištenju ruku kao preciznog oruđa. To pretpostavlja intenzivan trening fine motorike u djetinjstvu. Stoga su tako važne igre prstima, pri čemu prsti preuzimaju uloga osoba, životinja ili stvari. Njima se na kazališni način pokreti spajaju s radnjama, opisima i izvedbama. Za lakše pamćenje jezična pratnja kretnji često je u formi dječjih pjesmica.


Ruka ne igra važnu ulogu samo u učenju konkretnih pojedinačnih stvari (ako ne vjerujete, opišite brzo spiralne stube!) nego i u usvajanju općeg znanja (semantičko pamćenje: usporedne studije s ne-objektima), pa čak i apstraktnih pojmova kao što su brojevi. Tko želi da se njegova djeca razviju u matematičare ili stručnjake za informatiku, taj neka se opredijeli za igre prstima, umjesto za laptope u dječjim vrtićima. A tko pismo i jezik uzima ozbiljno taj bi se prije trebao zalagati za olovke nego za tipkovnice.“


I JOŠ JEDAN ODLOMAK KOJI SE ODNOSI NA MALENE:


"Beba Einstein je zvučno ima čitavog niza DVD-ova što ih od 2003. distribuira koncern Disney. Kao što već i samo ime kaže, bebe trebaju gledati te DVD-ove, a roditelji ih trebaju kupovati kako bi bebe postale mali geniji. Ti DVD-ovi mogu se kupiti ne samo u SAD-u nego i drugdje i oni se zaista masovno kupuju i reklamiraju tvrdnjom da male bebe čine posebno pametnima. Za ponuđače unosan posao. Pitanje je, međutim, jesu li te tvrdnje istinite?


Američki znanstvenici proveli su istraživanje na više od tisuću beba i njihovih roditelja, koje je pokazalo jasne negativne posljedice konzumiranja medija na intelektualni razvoj sasvim male djece. Roditelji su ispitani o navikama korištenja medija njihove djece, a malenima je potom proveden jezični test. Rezultat: mala djeca koja gledaju TV ili DVD-ove za bebe poznaju bitno manje riječi, dakle usporena su u svom jezičnom razvoju.


Ako bi im, međutim, netko od roditelja svakodnevno čitao, to je imalo pozitivan učinak na jezični razvoj. I svakodnevno pričanje priča imalo je znakovito pozitivan učinak , kao i opetovano tjedno slušanje glazbe (gotovo jednako kao i svakodnevno pričanje priča.


Koliko je štetna konzumacija elektroničkih medija, može se vidjeti po tome što je njezin negativni učinak na jezični razvoj bebe dvostruko snažniji od pozitivnog učinka čitanja. Pojednostavljeno: TV i DVD-ovi za bebe štetni su za intelektualni razvoj malenih.“


Treba imati na umu da je sve ovo pisano prije prve pojave masovne dostupnosti pametnih telefona i svih njihovih sadržaja maloj djeci. Tehnologija je dar koji trebamo koristiti s velikim oprezom!

Za roditelje


Osnaživanje roditeljskih vještina i kompetencija je jedna od naših najvažnijih zadaća.

saznaj više

za stručnjake


Saznaj više

Centar za podršku djeci s razvojnim odstupanjima


Centar je specijaliziran za pružanje usluga djeci rane dobi i njihovim obiteljima

Naš tim


mr.sc. Tamara Ciciliani

- Magistar lingvistike (Purdue University, SAD)
- Logoped
- Talk Tools terapeut
- Marte Meo praktičar

Saznaj više

Dijana Miočić

- Licencirani defektolog/edukacijski rehabilitator
- Specijalist rane intervencije
- Floortime terapeut

Saznaj više